Anasayfa Hakkımızda Faaliyetler Üyelik Kobider Haber Albüm İletişim  
Başkanın Mesajı
Kobi Destek Bilgi
İşletme Mevzuatı
2010 Fuar Rehberi
Yararlı Linkler
Fotoğraflar
Hürriyet Gazetesine Ödülünü KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç takdim etti


 

 

İktidarları vatandaşın iradesi belirler
 
Çiçek, Bakanlar Kurulu toplantısından sonra açıklamalarda bulundu ve soruları yanıtladı.

''Genelkurmay Başkanlığının Balyoz Planı ile ilgili açıklamasının kendilerini tatmin edip etmediği'' sorusuna Çiçek, şu yanıtı verdi: ''Bakanlar Kurulundan hemen çıktık. Bu konuyu değerlendirme imkanım şahsen olmadı. Bana sorulduğunda şahsi kanaatimi dün söyledim. Şunu artık hepimizin görmesi lazım. Türkiye, bir demokratik ülkedir ve Türkiye'nin demokrasiyi tercihi, temel bir tercihtir. Eksiği vardır, noksanı olabilir ama biz demokrasiyi, mevsimlik bir tercih olarak almadık, bir temel tercihtir. Zaten hükümet olarak bizim çabamız, gayretimiz Türkiye'de demokrasiyi daha da kurumsallaştırmaktır. Türkiye'nin gelişmesi de demokrasi konusuna olabildiğice vurgu yapması ve bunu tüm kurallarıyla, kurumlarıyla işlemesini temin etmesidir, birincisi budur. Bunun da yolu, iktidarları vatandaşın iradesi belirler, gelişi de gidişi de vatandaşın iradesiyle olur, bunu dışındaki hiçbir çabayı bizim kabul etmemiz mümkün değil. Zaten bu çağda bu tip anlayışlarda çağın gerisinde kalan anlayışlardır.

İkincisi yine eksiği var ama neticede Türkiye, Anayasası'nda bir hukuk devleti olduğu ifade ediliyor. Hukuk devletinden yola çıkarak Türkiye'de hukukun üstünlüğünü temin etmek, hepimizin görevidir, herkesin yararınadır, milletimizin yararınadır. Onun için Türkiye'de hukuk işliyor, işleyecektir. Gündeme gelen bir konunun hukuki bir boyutu varsa, onu zaten değerlendirmesi gereken Anayasa gereği, yasalar gereği makamlar vardır, onlar da bu değerlendirmeleri yaparlar diye düşünüyorum.''

''EMASYA Protokolü'nü yeniden düzenlemeyi düşünüyor musunuz?'' sorusuna Çiçek, ''Onu bilmiyorum. O İçişleri Bakanlığı ile ilgili bir konu. Onu ilgili bakan arkadaşımıza sorarsınız. Ben burada genellikle konuştuğumuz konularla ilgili bilgi veriyorum. Başka bakanlığın sorumluluk alanına giren konu da onları bağlayıcı ya da bilmediğim bir konuda cevap verirsem, ben de yanlış bir konumda olurum. Onun için ilgili bakan arkadaşıma sorun'' yanıtını verdi.

Bir gazetecinin, sadece İçişleri Bakanlığını ilgilendirmediğine yönelik sözleri üzerine, Anayasa'nın 6 maddesine bakıldığında, hiçbir kişi, makam ve organın, kaynağını yasa ya da Anayasa'dan almadığı bir yetkiyi kullanamayacağını anımsatan Çiçek, şöyle devam etti:

''Dolayısıyla elbette buna birlikte karar vereceğiz ama bunu bir hazırlığı varsa, bir çabası varsa bunu bir dosyası, bir geçmişi vardır... Onu ilgili bakan arkadaşımız değerlendirir, eğer bir hükümet kararına ihtiyaç duyuyorsa onu da gündeme getirir. Biz bugüne kadar Türkiye'ni demokratikleşmesi noktasında bir çok kararı aldık. Yani kimse bizim demokrasi konusundaki niyetimizden ve bu konuda bir karar almamız gerekiyorsa alacağımızdan kimsenin endişesi olmasın. onun için bu konu herhalde Sanayi Bakanlığını arşivinde veya gündeminde olan bir konu değil, İçişleri Bakanlığı tarafından geçmişte bildiğim kadarıyla düzenlenmiş bir konudur. Gündeme geldiğin de sizlere ya sayın bakan açıklar veya bir değerlendirme konusu olursa biz açıklarız.''

e-DEVLET HİZMETLERİ ETKİN OLACAK
Hükümet Sözcüsü, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, e-Devlet hizmetlerinin daha etkin, verimli şekilde sürdürülebilmesi, mevzuatta karşılaşılan kısıtlayıcı hükümlerin ortadan kaldırılabilmesi için 28 kanunda değişiklik yapan yasa tasarısının TBMM'ye sevk edileceğini bildirdi.

Çiçek, Bakanlar Kurulu toplantısının ardından açıklamalarda bulundu. Toplantıda, görüştükleri 2 kanun tasarısı bulunduğunu, bunlardan bir tanesinin Tapu Kadastro Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Tasarısı olduğunu belirten Çiçek, şunları söyledi:

''Tapu kadastro hizmetlerinin toplum hayatımız açısından, şahıslarımız açısından ne kadar önemli olduğu ortadadır. Belki bugün yargıdaki iş yığılmasının önemli sebeplerinden bir tanesi özellikle hukuk mahkemelerinde, hatta biraz ifadeyle babadan oğula toruna intikal eden uzun süreli davaların temelinde Türkiye'nin kadastrosunun yapılmamış olması, tapu hizmetlerindeki bir kısım aksaklıklar ve eksiklikler sebebiyledir. Onun için bugün yılda yaklaşık 7 milyon işlem yapılmakta ve vatandaşımızın yüzde 25'i bir veya iki şekilde tapuyla muhatap olmaktadır. Onun için klasik usulle yapılan bu tapu kadastro hizmetlerinin çağımızdaki elektronik alanda kaydettiği gelişmeler dikkate alındığında yeni bir yapılanmaya gidilmesinde teşkilatın da buna uygun olarak vatandaşa süratli, etkin bir hizmeti verebilmesi bakımından teşkilatın bu gelişmelere ayak uydurmasında zaruret var. Onun için böyle bir tasarıyı sevk ediyoruz. Teşkilat yeniden yapılanıyor. Artık işlevini kaybetmiş bir kısım müdürlükler ya da bölümler ortadan kaldırılıyor. Yenileri ihdas edilmek suretiyle bu alanda hizmeti daha etkin ve verimli verebilmek elektronik ortamda bu hizmetleri de yapabilmek bakımından önemli bir kolaylık gelmiş olacaktır.''

Toplantıda, e-Devlet hizmetinin hızlandırılmasının ele alındığını kaydeden Çiçek, çağın iletişim, bilgi ve elektronik çağı olduğunu bunların devlet hayatına ve yapılan hizmetlere yansıması gerektiğini söyledi.

Bu alanda son 7 yıl içinde önemli çabalar sarf edildiğini kaydeden Çiçek, e-Devlete geçme yolunda gerçekleştirilen hizmetlerden örnekler verdi. Bunların daha etkin ve verimli şekilde sürdürülebilmesi, kağıt üzerinde yapılan bazı işlemlerin elektronik ortama aktarılabilmesi ve bu alanda mevzuatta karşılaşılan kısıtlayıcı yükümlerin ortadan kaldırılabilmesi bakımından 28 kanunda değişiklik yapan yasa tasarısının Bakanlar Kurulu toplantısında kabul edildiğini bildiren Çiçek, ''TBMM sevk etmiş olacağız. Dolayısıyla bu tasarının da yasalaşmış olması halinde bu alandaki hizmetlerin daha hızlı bir şekilde sürdürülebilmesi, vatandaşa hizmetlerin daha kolay gitmesi açısından sayısız faydalar getirecektir'' diye konuştu.

İkinci olarak AB konusunun ele alındığını belirten Çiçek, ''Avrupa Birliği bildiğiniz gibi gündemimizde olan bir konudur, gündemimizde olmaya da devam edecek. Biz Avrupa Birliği meselesini gerçekten önemsiyoruz'' dedi.

Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış'ın sivil toplum kuruluşlarıyla yakın bir çalışma içinde olduğunu ve Bakanlar Kuruluna her hafta gelişmelere ilişkin bilgi verdiğini aktaran Çiçek, ''Ancak bütün bu çabalara rağmen Avrupa Birliğini önemseyen bazı sivil toplum kuruluşlarımızın bile bu çalışmalardan yeteri kadar haberdar olmadığı ya da yakinen takip etmedikleri gibi de bir kanaatimiz var. Tabiatıyla hem onlar bizi iyi takip etsin hem de biz onlara daha fazla bilgi verelim. değerlendirmeler yapılırken de bu bilgi çerçevesinde yapılmış olsun...'' ifadesini kullandı.

YOLSUZLUKLA MÜCADELE
Çiçek, Bakanlar Kurulu toplantısında Türkiye'de saydamlığın artırılması ve yolsuzlukla mücadelenin güçlendirilmesiyle ilgili stratejinin benimsendiğini söyledi.

4 Aralık 2009 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla bir genelge çıkarıldığını, Başbakanlık Teftiş Kurulu sekreteryasının başkanlığında 2010-2014 yıllarını kapsayan bir strateji çalışmasını uzunca bir süre yürüttüklerini anlatan Çiçek, şöyle devam etti: ''Bu genelge ile benim başkanlığımda Adalet, İçişleri, Maliye ve Çalışma bakanlarından oluşan bir komisyon ve yine bu bakanlıkların ve gündemdeki konuyla ilgili olarak da sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin katılacağı bir yürütme kurulu oluşturulmaktadır. Böylece saydamlığın artırılması ve yolsuzlukla mücadelenin güçlendirilmesi konusu 2010'dan itibaren daha kararlı bir şekilde sürdürülmüş olacaktır. Esasen, bu bizim kamuoyuna olan taahhüdümüzdür. 58, 59 ve 60. hükümet programlarında bu var. Ayrıca Türkiye'nin açıkladığı ulusal programda bu var. 2002'den bu tarafa biz bu konuda çok önemli çalışmalar yaptık. Esasen önemli mesafeler de alındı. Bu konu ilk defa hükümetin gündemine geliyor değil.''

Hükümetin, bu alanda 2002 yılından bu yana 17 yasal düzenleme yaptığını ayrıca, bu konuya hassasiyet gösteren bütün ülkelerin kabul ettiği 7 uluslararası sözleşmeyi de onayladıklarını anlatan Çiçek, saydamlığın artırılması ve yolsuzlukla mücadele başlığını doğrudan taşımasa bile bu alana hizmet eden birçok düzenlemenin de hayata geçirildiğini söyledi. Çiçek, bu kapsamda yapılan düzenlemelerden örnekler verdi. Çiçek, ''Türkiye'nin bu çabaları, gayretleri, çıkardığı yasalar bu konudaki kararlılığımız belli ölçüde teyit eden ortaya koyan önemli tespitlerdir. Şimdi bu stratejiyle birlikte 3 alanda daha etkin bir çalışma yapacağız'' dedi.

''YOLSUZLUKLA MÜCADELE MEVSİMLİK İŞ DEĞİLDİR''
Yürütme Kurulunun 3 ay içerisinde bu konulara ilişkin ayrıntılı bir eylem planı çıkaracağını, önlem alınması kapsamında birincil ve ikincil mevzuat düzenlemeleri yapılacağını, kısa, orta ve uzun vadeli olarak mevzuatın güncelleştirileceğini belirten Çiçek, bu konuda beklentileri karşılayacak bir kısım tedbirlerin alınması gerektiğini kaydetti.

Alınan bu tedbirlerin belli bir müeyyideye bağlanması gerektiğini ifade eden Çiçek, bu yönde yapılacak bazı düzenlemeler olabileceğini, bunların sadece cezaların artırılmasından ibaret olmadığını, o da dahil olmak üzere alınması gereken tedbirlerin üç aylık süre içinde değerlendireceklerini kaydetti. Çiçek, bu tedbirler kapsamında anayasal ve yasal düzenlemelerin yapılacağını bildirdi. Çiçek, yolsuzlukla mücadeleye ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

''Yolsuzlukla mücadele bir mevsimlik iş değildir, üç ay, dört ay, beş ay... 'Yaz mevsiminde yapacağız, kış mevsiminde bu işi bırakacağız'... Mevsimlik bir konu değil, mevsimlik bir mücadele değil. Her zaman her ülkenin, gelişmiş ülkelerin de dahil gündemindedir. Bizim de daima gündemimizdedir ve gündemimizde olmaya devam etmelidir.

Bununla ilgili tek bir tedbirin alınması yeterli değildir. Onun için bir çok tedbirin eş zamanlı olarak devreye konulması, alınmış tedbirlerin güncelleştirilmesi, ihtiyaca göre de yeni tedbirlerin alınması gerekmektedir.''

''TÜRKİYE'NİN İMAJI AÇISINDAN ÖNEMLİ''
Yolsuzlukla mücadeleyle saydamlığın artırılmasının sadece bir kurumun ya da bir heyetin meselesi olmadığını vurgulayan Çiçek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Sizler bizler de dahil olmak üzere tüm vatandaşlarımızın, toplumun tüm kesimlerinin özellikle sivil toplum örgütlerinin, bu konuda topyekun bir çabanın, bir gayretin, bir işbirliğinin içerisine girmemizde fayda vardır. Çünkü bu konu Türkiye için fevkalade önemlidir ve hayatidir. Türkiye'nin imajı bakımından önemlidir. Bir ülkenin bu manada imajı ne kadar kötüyse, yabancı yatırımlar açısından, o ülke ile ilişkiler açısından bu imaj olumlu ya da olumsuz yönde kararlara, çabalara, gayretlere tesir etmektedir. Özellikle yabancı yatırımcılar bakımından yine bu konu önem arz ediyor. Bir ülkede işlemler ne kadar şeffaf, ne kadar hesap verebilir, ne kadar mevzuata uygun gidiyorsa... Bu bir algılama meselesidir. Bu yönde olumlu algılamalar Türkiye'nin kalkınmasına, gelişmesine büyük ölçüde katkı sağlamış olacaktır, devlete güveni artıracaktır, haksız kazançları ve haksız rekabeti de ortadan kaldırmış olacaktır. Dolayısıyla bu alanda özel sektörün ve kamu sektörünün, teker teker vatandaşların, resmi kurumların ve özel kuruluşların, sivil toplum örgütlerinin, herkesin büyük bir çaba ve gayret içerisinde olup bir sonraki değerlendirmeyi, bugün bulunduğumuz noktadan daha ileri bir noktaya getirmiş olması gerekmektedir. Türkiye, bu yönde kararlılığını bir defa daha dört yıllık uygulama periyodu içerisinde ortaya koymuş olacaktır.''

Bu konuya ilişkin değerlendirmelerin sık sık yapılacağını ifade eden Çiçek, detaylara yönelik eylem planını önümüzdeki günlerde paylaşacağını kaydetti.

''(YOLSUZLUK) DEYİNCE SADECE MİLLETVEKİLLİĞİ DOKUNULMAZLIĞI AKLA GELMESİN"
Hükümet Sözcüsü, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, ''(Yolsuzluk) deyince sadece milletvekilliği dokunulmazlığının gündeme gelmiş olması, şahsen beni rahatsız eder. Sanki tüm milletvekilleri yolsuzluk yapıyor, TBMM de yolsuzluğun merkezinde... Öyle algılamak hem bu kuruma olan saygı açısından tartışma konusudur hem de orada görev yapanlar bakımından... Şimdi net olarak ifade ettim; tabii bu alanda bir düzenleme yapılacaksa her şey masaya gelebilir, gelmelidir'' dedi.

Çiçek, Bakanlar Kurulu toplantısının ardından yaptığı açıklamanın ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.

''Tekel işçileri 38 gündür eylemde, hükümetin bu çerçevede Türk-İş ile bir teması oldu mu?'' sorusuna Çiçek, ''Benim şahsen temasım olmadı. O konu Bakanlar Kurulunda gündeme gelmedi. Teması olan arkadaşlarımız varsa zaten size açıklama yaparlar'' karşılığını verdi.

''Yolsuzlukla mücadele eylem planı çerçevesinde Anayasa değişikliğinden söz ettiniz. Bunun içinde milletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılması var mı?'' şeklindeki soruya şu yanıtı verdi:

''(Anayasa değişikliği dahil) dedim. 'Yolsuzluk' deyince sadece milletvekilliği dokunulmazlığının gündeme gelmiş olması, şahsen beni rahatsız eder. Sanki tüm milletvekilleri yolsuzluk yapıyor, TBMM de yolsuzluğun merkezinde... Öyle algılamak hem bu kuruma olan saygı açısından tartışma konusudur hem de orada görev yapanlar bakımından... Şimdi net olarak ifade ettim; tabii bu alanda bir düzenleme yapılacaksa her şey masaya gelebilir, gelmelidir ama bin defa ifade ettik. Bakınız milletvekilli dokunulmazlığı dediğimiz şey, kürsü dokunulmazlığıdır, yasama dokunulmazlığıdır. Yasama sıfatı devam ettiği sürece kişinin dokunulmazlığı oluyor. O sıfat bittikten, sona erdikten sonra kişi, sade vatandaştır. Bu dokunulmazlık söz konusu değil.

Hatırlıyorsanız, 2002 yılına geldiğimizde, birçok kişi ile ilgili yine gazete manşetlerinde, televizyon tartışmalarında birçok yolsuzluk iddiaları oldu ama 3 Kasım 2002 seçimlerinde millet, 55-56 milletvekili dışında, herkesin dokunulmazlığını kaldırdı. Eğer yolsuzlukla mücadelede tek başına bu zırh önem arz ediyor idiyse 55 kişinin, 56 kişinin dışında kimsenin zırhı filan da kalmamıştı. Ben bununla şunu söylemek istiyorum: Herhangi bir dokunulmazlık sorunu olmayan biri olarak, tabiatıyla bir alan düzenlemesi yapıyorsak herkes bundan nasibini almalıdır. Bu ayrı bir olay ama 'dokunulmazlık, yolsuzluk' denildiği zaman akla milletvekilinin geliyor olması, fevkalade rahatsız edici olur. Bunu bildirmek istiyorum. Çünkü neticede yolsuzluk tek başına işlenecek bir suç değil. En azından bu işin iki, üç, dört tane köşesi var. Bir tarafından iş adamı vardır. Yani iş sahibi vardır, bir tarafında bürokrat vardır, bir tarafından başka türlü bu işle alakası olanlar var. Bunların hepsini bir tarafa koyup sadece bir köşeyi işin merkezine getirdiğimizde daha işin algılanmasında bir yanlışlık yapmış oluruz. Onun için bu yanlışlığı düzeltmek adına, değilse kim yanlış yapıyorsa onun hesabını vermelidir. Meseleye böyle baktığımız takdirde zaten ifade etmeye çalıştık ki Anayasa başta olmak üzere Anayasa'nın bir tek maddesi yok, bununla ilgili birçok maddesi var. Gerekiyorsa bunların hepsi değiştirilebilir. Anayasa değişsin istiyoruz, bu bizim en çok vurgu yaptığımız konu. 5 madde dışında her konudaki değişikliğe 'biz varız' diyoruz ama dikkat ediyorsanız, bir tanesi 'hiç yokuz' diyor, bir başka partimiz, 'önümüzdeki dönem yapalım' diyor. Onun için bunları birlikte değerlendirmekte fayda var.''

Bu konudaki Anayasa değişikliğine yönelik bir soruya karşılık Çiçek, ''Anayasa değişiklikleri dahil her türlü düzenlemeyi Türkiye'nin yapmasında fayda var'' dedi.

Ermenistan Anayasa Mahkemesinin aldığı kararla ilgili soru üzerine de Çiçek, bu konuda bugün bir değerlendirme yapmadıklarını, ancak konuyla ilgili Dışişleri Bakanlığının bir açıklama yaptığını söyledi.

Ermenistan Anayasa Mahkemesinin verdiği kararın, protokollerin içeriğine de hedefine de uygun olmadığını belirten Çiçek, ''Bu, çabaları engelleyen bir karar. Herhalde Ermenistan hükümeti bu protokollerin hayata geçmesinde bir fayda görüyorsa ve bu konuda samimiyse dünya kamuoyunu da Türkiye'yi de tatmin edecek bir açıklamayı yapmış olması gerekir. Aksi takdirde bu çabalara ters düşen bir karardır. Türkiye'nin bunu kabul etmesi söz konusu olamaz'' dedi.

Bakan Çiçek, İsrail'den alınacak insansız NERON uçaklarıyla ilgili bir soru üzerine, bu konunun gündeme gelmediğini belirterek, ''Onu Milli Savunma Bakanımıza sorun. Bakanlık faaliyetlerini bana sorarsanız, ben bunları cevaplayamam. Çünkü ben bunun ne sözleşmesini bilirim ama Bakanlar Kuruluna gelir izahat verilirse, ben size izahat veririm'' dedi.

Anayasa Mahkemesinde görüşülen, askerlere sivil yargı yolunun açılmasına ilişkin düzenlemenin iptali halinde hükümetin ''bir B planının olup olmadığı'' sorusu üzerine de Çiçek, ''O yargıda, Anayasa Mahkemesinde karar verildi mi bilmiyorum ben'' dedi. Gazetecilere, ''neye karar verdiler'' diye soran ve kararın çıkmadığı yanıtını alan Çiçek, ''Çıkmadık işi niye bana soruyorsunuz'' dedi. (AA)


http://www.gazeteport.com.tr/GUNCEL/NEWS/GP_621230

 

Geri Dön

   

 

Güncel Haberler
KOBİDER İFTAR DA BULUŞUYOR


KOBİDER İFTARI 2010 Ramazan; hoşgörü, sevgi ve barıştır.Tüm bu duyguları paylaşmak amacıyla KOBİDER Ailesi 02 Eylül Perşembe günü TAKSİM-POİNT HOTEL’de buluşuyor.



KOBİDER: Referandum da "Ya Evet Diyeceğiz Ya Da Evet"

Özgenç; Referandumda oylanacak olan anayasal değişiklikler iktidar partisinin yönetim meselesi değil memleket meselesidir. Burada parti oylaması değil anayasal haklarımızın gasp edilmemesi konusunu oylayacağız...


ADRES BİLGİLERİMİZ
DUYURU

WEB SAYFAMIZIN ADRES,BİLGİ,FAALİYETLER,ALBÜM,ÜYELİK VB.SAYFALARI BAZI KİŞİLER TARAFINDAN SİLİNMİŞTİR.

BUNU YAPANLAR HAKKINDA SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSU YAPILACAKTIR.

ÜYELERİMİZE VE KOBİDER DOSTLARIMIZA DUYURULUR

VATAN CADDESİ YURT SOK. NO 41/1 ÇAĞLAYAN/İSTANBUL

TELEFON:212 233 15 60
FAKS:212 224 68 65

info@kobider.org.tr

ÖZGENÇ: AYASOFYA DA İNANÇ ÖZGÜRLÜĞÜ KAPSAMINDA İBADETE AÇILMALI
16 Ağustos 2010-

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç;İnanç turizmi kapsamında Van Akdamar Kilisesinden sonra Trabzon’un Maçka İlçesinde bulunan tarihi Sümela Manastırı’nda Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın özel izni ile 88 yıl aradan sonra ayin yapabilmek için izin verilmesi ülkemiz açısından müspet bir hadisedir. Türkiye aynı izni ve yakınlığı Müslümanlara da tanımalı ve Ayosafya da inanç özgürlüğü kapsamında ibadete açılmalı. Artık dünya değişmiştir bizde değişmeliyiz. Değişimin öncüsü olarak kabul ettiğimiz Atatürk şayet yaşasaydı günümüz konjonktürün de Ayasofya’yı kapalı tutmazdı.Haberin devamı ana sayfada.




KOBİDER Başkanı ÖZGENÇ’ten Ramazan Ayı Mesajı
11-Ağustos-2010
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, Ramazan ayı beraberinde pek çok güzellikleri getiren bir aydır. En dikkat çeken kısmı yardımlaşma ve dayanışma boyutudur. İnsanlar genelde bu ayda daha fazla hayır ve hasenat işlemeye, fakir ve fukarayı düşünmeye çalışırlar. Gün boyu oruç tutan insan, komşularını, akrabalarını, fakirleri ve yoksulları en çok böyle zamanlarda hatırlar. Hatırlayanlardan olmayı umut eder ve Başı Rahmet Ortası Merhamet Sonu İse Cehennem’den Azad Olan Mübarek Ramazan Ayının Hayırlara Vesile Olmasını Dilerim…


KOBİDER: KATILIM BANKALARI KUYUMCUYA KREDİ VERME KONUSUNA AÇIKLIK GETİRMELİ
30 Temmuz 2010-
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER)Başkanı Nurettin Özgenç;Katılım bankaları kuyum sektörüne kredi vermemekte direnmektedirler. Bunu anlamış değiliz. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de 35 bin kuyumcu esnafı bulunmaktadır. Bu esnafın yanında çalıştırdığı elemanlar, aileleri ve kendi aile fertleri ile birlikte bu sektörden ekmek yiyen 250 bine yakın vatandaşımız vardır. Türkiye’de sayıları 250 bini bulan sektör mensubunun faizsiz kredi talebi maalesef kavram karmaşasından, belirsizlikten veya farklı yorumdan dolayı karşılık bulamamaktadır. Katılım bankalarının amacının faizsiz bankacılık olduğunun farkındayız. Zaten bazı kuyumcu esnafı da bu yüzden kendilerinden kredi talep etmektedirler. Katılım bankaları da kuyumcu esnafının ürünü olan altını değişim aracı olarak gördükleri bahanesiyle, bu talebe olumsuz cevap vermektedirler.

BAŞKANDAN BERAT KANDİL MESAJI

26 TEMMUZ 2010
Değerli KOBİDER Dostu ve Kıymetli Üyelerimiz,
Mübarek üç aylar ve Berat Kandilinin gelmesi ile Yüce Yaratıcımıza minnet; ailemize, çocuklarımıza, milletimize ve bütün insanlığa karşı sevgi ve barış hisleriyle dolu bir yürek temenni ediyorum. Bu vesileyle tüm insanlığın Berat Kandilini tebrik ediyor, bu kandilin ahirette kurtuluş beratımızı almamıza vesile olmasını Cenab-ı Allah’tan (c.c.) niyaz ediyorum.


Özgenç Ülke Tv’de

KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç 28 Nisan Çarşamba günü saat 16:00 da Ülke Tv’de Ersoy Dede’nin sunduğu ”Ülke’de Bugün” adlı programa canlı yayın konuğu olarak katılacak ve ekonomi gündemi ile ilgili görüşlerini paylaşacaktır.Bilginize sunar,izleminizi dileriz…
e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


Özgenç:TRT Trabzon Radyosu canlı yayınında olacaktır

KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç 03 Mayıs Pazartesi günü saat 11:15 de TRT Trabzon Radyo’sunda “Merhaba Karadeniz” adlı programa canlı yayın konuğu olarak katılacak,Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesi’nin başlatılması ile ilgili görüşlerini paylaşacaktır.Bilginize...


ÖZGENÇ: Bazı Yerli Dizi Filmler Çarpık İlişkilere Teşvik Ediyor


Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç;son zamanlar da televizyon ekranlarında yayınlanan dizilere bakıldığında çarpık ilişkilerin yer aldığı sahneler ve izdivaç programlarının pes paye vaziyette mahrem-namahrem sözlerin ve görüntülerin yayınlanması ülkemizde aile yaşantısına ters bir durum teşkil etmektedir. Bu elzem meseleye yetkililer ve aile reisleri acilen önlem almalı...

KOBİDER 13.Ekonomi Zirvesine Katılacak

5 Mayıs 2010 Çarşamba günü saat 14:00 ile 18:00 arasında yapılacak 13.AVRASYA EKONOMİ ZİRVESİ ENERJİ OTURUMU’na KOBİDER olarak bizde katılacağız...

ÖZGENÇ: Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinin Start’ı Verilmeli..!
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç;Doğu Karadeniz insanı bugüne kadar devlete hizmet noktasında en ön sıralarda yer almasına ve hiç bir hizmetten kaçınmamış olmasına rağmen,kendi arzu ve isteklerini çoğu kez dile getirememişlerdir.Hep “gün gelir bizim sorunlarımız da görülür” diyerek bugüne kadar sabırla beklemişlerdir. Doğu Karadeniz’in sorunlarının en başında demiryolu ulaşımı gelmektedir.Çünkü ekonominin olmazsa olmazı olan ticaretin,ulaşım imkanları ile daha ucuz,daha süratli ve daha güvenli olduğunu düşünürsek, Trabzon-Erzincan demiryolu projesinin önemi ortaya çıkmaktadır...
e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


Elif Akçınar’la NELER OLUYOR?
12 Nisan 2010 KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç 13 Nisan salı günü saat 14:00 de Ulusal kanal da canlı yayınlanan gazeteci Elif Akçınar’ın hazırlayıp sunduğu ’neler oluyor?’ adlı programa konuk olcaktır...


TAKİPTEKİ KREDİLERDE REKOR, TEKSTİL VE TOPTAN TİCARETTE
08 Nisan 2010 Takibe düşen kredilerde rekor, tekstil, toptan ticaret ve inşaat sektöründe...

202 bin KOBİ takipte


06 nisan 2010-Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) açıkladığı şubat ayı interaktif bültenine göre aldığı kredi takibe düşen KOBİ sayısı yüzde 53.2 artışla 202 bin 288’e yükseldi...
e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


Katsayı sorunu da Anayasa değişiklik paketine eklenmeli

30 Mart 2010-Özgenç; Hükümet,öğrencilerin ve KOBİ’lerin sesine kulak vererek mesleki eğitimde yaşanan katsayı sorununun tamamen ortadan kaldırılması için Anayasa değişiklik paketine eklemeli.


e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


TRABZON -ERZİNCAN DEMİRYOLU PLATFORMUNDAN KOBİDER’E DAVET
Trabzon için yapılması gereken en kritik projelerin başında gördüğümüz;Trabzon Erzincan Demiryolu Projesini hayata geçilme sürecini hızlandıracak,lobi faaliyetleriyle kamuoyu oluşturacak bir yapının mevcudiyetinde,kurumunuzu temsilen sizide Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformuna katılmaya davet ediyoruz.
e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


KOBİDER’in yenilen internet sitesi hızla hit artışı alıyor
28 Mart 2010-
Web sayfasının tamamen yeniden yapılmasıyla teknolojik yeniliklere de büyük önem veren KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç güncel ve ekonomik haberlere ilişkin bilgilerin yer aldığı Kobider resmi Internet sitesi hit artırmayı hızla sürdürüyor.
e-ticaret
e-ticaret
e-ticaret


18 Mart Çanakkale Şehitleri

Bugün 18 Mart Çanakkale Şehitleri Anma ve Deniz Zaferi’nin 95’inci yıldönümü.Çanakkaleyi geçilmez yapan bu uğurda can veren insanlarımıza atfen Milli Şairimiz Mehmet Akif ERSOY’un yazmış olduğu şiir...


Deprem üzerinden felaket tellallığı yapılıyor

Nurettin Özgenç;Elazığ da meydana gelen 6 şiddetindeki bir depremden dolayı yıkılan kerpiç evler de vefat eden 41 insanımızın acısı daha dinmeden depremin gündeme gelmesiyle birlikte felaket senoryaları bilimsel açıklamalar adı altında yapılıyor. Bu düpedüz felaket tellallığıdır.Böyle bir şey olacağı sezilse dahi bu böyle ulu orta söylenmemeli bu aynen onkolojide tedavi gören hastaya sen kansersin şu kadar ömrün kaldı demek gibidir...



Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun


08 Mart 2010
Hz. Peygamber (s.a.s.), asrısaadet dönemi olarak isimlendirdiğimiz o altın dönemde yeni bir medeniyetin tesisi ve inşasını gerçekleştirirken kadınları hiçbir şekilde ihmal etmemiş ve onlar konusunda da bazı yenilikler getirmiştir. O derece ki, tarihin her döneminde ezilmiş, horlanmış, itilip-kakılmış, hakları çiğnenmiş olan kadın konusundaki yenilikleri, farklı anlayış ve görüşleri herkesin dikkatini çekmiştir. Dolayısıyla Hz. Peygamber tarafından bu olumsuzlukların kaldırıldığı, kökünün kazındığı ve devrim mahiyetinde büyük çapta değişikliklerin yapıldığı da herkes tarafından bilinmektedir. Her şeyden önce o, kadına insan olduğunu, kadın olduğunu hatırlatmış, ona onur, şeref ve iffet gibi kutsal duygularını geri iade etmiştir. Kadın erkek ilişkilerini bizzat göstererek, örnek olarak tanzim etmiştir...



"Bu CHP’ye karşı provokasyondur"
04 Mart 2010 -CHP Grup Başkanvekili Kemal KılıçdarOğlu, ’’Mersin’deki çarşaf yırtma eylemi’’ ile ilgili olarak, ’’Bu, CHP’ye karşı provokasyondur’’ dedi.

"Menopoza giren CHP’li teyzeler çarşaf yırtarak sakinleşiyor"

04 Mart 2010 Cumhuriyetçi Teyzelerim korkmayın şeriat gelse de size tenezzül etmez! Anlıyoruz yaşınız geçmiş bu hırçınlık ondan, sakin olun rahatlayın o çarşaf da zaten bu ayıbınızı örtmeye yetmez! Baykal’dan ricam şu kadınlara CHP logolu stress topu bastırsın!...


"Derin devlet, açık devlet bilmeyiz"

12Şubat 2010
Bakan Atalay, "AK Parti kendi derin devletini oluşturuyor" eleştirilerine Meclis kürsüsünde sert yanıt verdi...

T:C BAŞBAKANLIK
Sivil Toplum ile’Yeni AB Stratejisi ve Müzakere Sürecimiz’ Toplantısı

MÜSİAD Eğitime ideolojik bakılmamalı


09 Şubat 2010

MÜSİAD,YÖK’ün aldığı Üniversite’ye girişte farklı katsayı uygulanmasının Danıştay tarafından durdurulması kararını yazılı bir açıklama ile kınadı. Açıklama da eğitime ideolojik bir gözle bakılmaması vurgusu yapıldı...


DANIŞTAY, katsayı kararını yine durdurdu

08 Şubat 2010 Danıştay 8. Dairesi, YÖK’ün üniversiteye girişte farklı katsayı uygulanmasına ilişkin kararının yürütmesini oy birliğiyle durdurdu. Üniveriste adaylarını sancılı bir süreç bekliyor. Sınavların ertelenebileceği konuşuluyor...

İktidarları vatandaşın iradesi belirler
21 OCAK 2010
Hükümet Sözcüsü, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, ’’Türkiye, bir demokratik ülkedir ve Türkiye’nin demokrasiyi tercihi, temel bir tercihtir. Eksiği vardır, noksanı olabilir ama biz demokrasiyi, mevsimlik bir tercih olarak almadık, bir temel tercihtir’’ dedi.





İSTANBUL MÜFTÜSÜ MUSTAFA ÇAĞRICI’DAN KOBİDER’E YENİ YIL TEBRİK MESAJI
04.01.2010
Sayın Nurettin Özgenç,
Küresel ekonomik kriz ve bunun ülkemize yansımalarıyla ilgili tespitlerinize ve krizin aşılmasıyla ilgili öneri ve dileklerinize yürekten katılıyorum...

Outlet mağazalar haksız rekabete neden oluyor
08.Ocak 2010
Ne yana baksak ’outlet’ mağazalar ve alışveriş merkezleri görüyoruz. Sağımız solumuz ’Factory Outlet’. Peki bu mağazalar gerçekten müşteriye ucuz ürün satmak için mi açılıyor

KOBİDER GENEL BAŞKANI NURETTİN ÖZGENÇ: AÇILIM SÜRECİNİ TIKAMAK İSTEYENLER VAR
27 Ekim 2009 ANKA
ANKARA (ANKA)-Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği(KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, açılım sürecini tıkamak isteyenler bulunduğunu söyledi.

KOBİDER: Devlet müşfik olursa açılım gerekmez
24 Eylül 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, demokratik açılımın devletin müşfikliğiyle olacağını belirtti. Özgenç yaptığı yazılı açıklamada, yetkililerin fakir fukara ailelerin evlerini ziyaret etmelerinin o insanları çok mutlu ettiğini ifade...

Esnaf cansuyu ile çifte bayram yaptı
21 Eylül 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki işletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, KOSGEB`in imalatçı olmayan küçük esnafa kredi vermesinin önünü açan yasanın çıkmasıyla bayram yaptıklarını söyledi

KOBİDER: Piyasalar sıkıntılı
07/Şubat/2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, piyasalarda sıkıntının had safhaya ulaştığını ileri sürdü. Özgenç yaptığı yazılı açıklamada, mikro ekonomideki sıkıntının büyüdüğü Türkiye’de her geçen gün çok sayıda işletmenin kapanmaya başladı...




KOBİDER;Cumartesi günleri artık tatil olmasın
11 Ocak 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, cumartesi günlerinin tamam gün olarak mesaiye dahil edilmesi gerektiğini savundu.

KOBİDER BAŞKANI ÖZGENÇ: `BAYRAM DEĞİL, SEYRAN DEĞİL, IMF TÜRKİYE`Yİ NEDEN ÖVÜYOR
18 Temmuz 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, Uluslararası Para Fonu`nun (IMF) son dönemde Türkiye hakkında methiye dizmeye başladığına dikkat çekerek, `Bayram değil seyran değil, IMF Türkiye`yi niye övüyor` diye sordu. IMF`le anlaşma yapılmaması gerektiğine dikkat çeken Özgenç, `Türkiye`nin tekrar borç yükü altına girip hazinesinin başkaları tarafından didiklenmesini istemiyoruz` açıklamasında bulundu.

KOBİDER BAŞKANI ÖZGENÇ: `ESNAFIN CANSUYU GECİKİYOR
12 Eylül 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, hizmet ve ticaret sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin hala KOSGEB desteklerinden yararlandırılamadığını belirterek, yapılan yasal değişikliğe karşın `esnafın cansuyu gecikiyor` uyarısında bulundu.

Özgenç: IMF defterini rafa kaldırmalıyız
09 Mart 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, ``doların yükselmesinin tamamen spekülatif olduğunu, IMF defterini rafa kaldırılması gerektiğini ifade etti.

Özgenç: Esnafın umudu yeni yıla kaldı
16/12/2008
KOBİDER Genel Başkanı Nurettin Özgenç, 2007 ve 2008 yıllarında umduğunu bulamayan ve sermayeden yiyen esnafın umudunun 2009 yılına kaldığını söyledi.

Katsayı uygulaması, KOBİ’lere eleman sıkıntısı yaşatıyor
09 Aralık 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, katsayı sorununda ısrarla dayatmanın, başta eğitim olmak üzere ekonomiye, sosyal ve ahlaki yapıya zarar vereceğini belirterek, mesleki eğitim alamayan birisinin ekonomi alanında bir vasfı olmadığı için amelelik dışında iş bulmasının çok zor olduğunu ifade etti.

Kobider Genel Başkanı Özgenç: Danıştay’ın Kararı Keyfi ve Siyasi Bir Karardır
28 Kasım 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (Kobider) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, Danıştay 8. Dairesi’nin, YÖK’ün Üniversiteye Girişte Katsayı Farkını Kaldıran Kararının Yürütmesini Durdurmasını "Keyfi ve Siyasi Bir Karar" Olarak Değerlendirdi.


KOBİDER: Kosgeb’in Kredisini Arttıralım Paslanan Çarklar Yine Dönsün
01 Aralık 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (Kobider) Başkanı Nurettin Özgenç, Kosgeb’in Yeni Destek Kredisine Başvuruların Rekor Seviyede Olduğunu Belirterek, Sayının Artırılmasını İstedi.

KOBİDER: Membanın Kurutulmasına Güz Yumulmamalı
01 Aralık 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (Kobider) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, Sanayi ve Küçük İşletmelerin Nitelikli İnsan Gücüne İhtiyacı Bulunduğunu, Bunun Kaynağının da Meslek Liseleri Olduğunu Belirterek, "Membanın Kurutulmasına Göz Yumulmamalı" Dedi.

Özgenç: IMF’nin bize ihtiyacı var
28 Mayıs 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, Türkiye’nin IMF’ye değil, IMF’nin Türkiye’ye ihtiyacının olduğunu belirtti.

KOBİDER’in 1 milyarlık destek memnuniyeti
01 Haziran 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, nakit akışı sıkıntısının yaşandığı bir dönemde 1 milyar TL’lik desteğin KOBİ’leri rahatlatacağını söyledi.

KOBİDER istihdam paketini sevindirici buldu
03 Haziran 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, 200 bin işsize mesleki eğitim verilecek olmasının sevindirici bir gelişme olduğunu söyledi.

Özgenç: Vatandaşta para var ama cesaret yok
13 Haziran 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, vatandaşta para olduğunu ancak yarını göremediği için harcamaya cesaret edemediğini belirtti.

Özgenç: KOBİ’lerin kalifiye eleman sıkıntısı var
29 Haziran 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin, kalifiye eleman ihtiyacının karşılanabilmesi ve rekabet gücünün artırılabilmesi için meslek liselerinin cazip hale getirilmesi gerektiği bildirildi.

KOBİDER Başkanı YÖK’e sahip çıktı
26 Temmuz 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, üniversiteye girişte tek katsayı uygulamasından dolayı YÖK’ün haksız eleştirilere maruz kaldığını bildirdi.

KOBİDER’den Demokratik Açılım’a destek
19 Ağustos 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, yaptığı yazılı açıklamada, demokratik açılımının Türkiye için çok önemli olduğunu söyledi.

KOBİDER’den elektrik zammına tepki
05 Eylül 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, elektriğe yapılan enflasyonun iki katı oranındaki zammın esnaf ve KOBİ’leri olumsuz yönde etkileyeceğini belirtti.

KOBİDER; OVP, KOBİ’lerin 2010 hayallerini yıktı
18 Eylül 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç ekonominin ancak 2012’de ivme kazanmasının KOBİ’ler üzerindeki etkisini böyle yorumladı.

KOBİDER’in ticari kredide faiz isyanı
16 Ekim 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, Merkez Bankası’nın banka faizlerini indirmesine rağmen bankaların hala ticari kredilerde ’’kırk dereden su getirttiğini’’ ifade etti.

KOBİDER: Bankalar asli vazifelerini yapsın
21 Ekim 2009
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, bankaları, var olma nedenleri olan, reel sektörü desteklemeye davet ederek, bu daveti, KOBİ’Lere esneklik ve kolaylık sağlanana kadar sürdüreceğini bildirdi.

KOBİDER: KOBİ’ler de kredi kartı mağduru
26 Kasım 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, KOBİ’lerin de kredi kartı mağduru olduğunu belirtti.


Özgenç: Yel değirmenine savaş açan Don Kişot gibi bazıları da HES’lere hücum ediyor
17 Kasım 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, Türkiye’de kullanılacak en çevreci ve en ekonomik enerji kaynağının nükleer santraller olduğunu savundu.

KOBİDER BAŞKANI ÖZGENÇ: KATSAYI ÜZERİNDEN REKLAM YAPILIYOR
29 Aralık 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, YÖK’ün meslek liseleriyle ilgili katsayı uygulamasına son vermesiyle ilgili bazı kişi ve kurumların ’’reklam amaçlı’’ Danıştay’a dava açtıklarını öne sürdü.

EKONOMİ SİYASİ TARTIŞMALARIN GÖLGESİNDA KALDI
26 Aralık 2009
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği Başkanı Nurettin Özgenç, ekonominin siyasî tartışmaların gerisinde kalmaması gerektiğini ifade etti.

KOBİDER; Yeni çek yasası olumlu ama eksik noktalar var
06.12.2009 | Anadolu Ajansı
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin Özgenç, Yeni Çek Kanunu Tasarısı’nı eksiklikleri bulunmasına karşın olumlu karşıladıklarını belirterek, "Verilen çekler, kupon şeklinde yani üzerine miktarlar yazılı olmalı.

KOBİDER: Teknik ve mesleki eğitim sabote edildi

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, ”Türkiye’nin kalkınmasında büyük önemi bulunan teknik ve mesleki eğitimin sabote edilmesini anlayamadıklarını” kaydetti.
31 Temmuz 2009

KOBİDER: Meslek liselerine mahalle baskısı var
KOBİDER Genel Başkanı Nurettin Özgenç, sanayi ve küçük işletmelerin nitelikli insan gücüne ihtiyacı bulunduğunu, bunun kaynağının da meslek liseleri olduğunu belirterek, Danıştay kararını eleştirdi.
30 Kasım 2009

KOBİDER; AB. Türkiye yi ’İmtiyazlı ortaklık’ ile oyalamamalı
Türkiye Avrupa birliğine girmeyi arzu etmektedir. Bu arzusunu ısrarlı bir şekilde dile getirmektedir. Türkiye nin üye olmakta çok istekli olduğunu gören bazı AB ülkeleri ise birçok şart öne sürüp adeta işi yokuşa sürmektedir.

Özgenç; IMF ile anlaşma yapılmamalı
Kobider Başkanı Nurettin Özgenç, IMF ile yapılacak bir anlaşmanın piyasalara ilişkin belirsizliği ortadan kaldırmayacağını ifade ederek, bunun ’’mutlu’’ azınlığın menfaatine olacağını bu yüzden anlaşma yapılmamasını istediklerini söyledi.

KOBİDER; BÜTÜN SEKTÖRLERDE DARALMA VAR
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği ( KOBİDER ) Genel Başkanı Nurettin Özgenç Türkiye’de siyasi belirsizliğin olduğunu, bu belirsizliğin ekonomide talep daralmasına yol açtığını bildirdi.

KOBİDER; Dükkan sayısına kota konmalı
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç: İşporta gibi her yerde dükkan açılmamalı.

Online satış krizde kurtarıcı oldu
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç ise web sitesi kurma girişiminde hızlı davranmayan kobilere karşılık, yasal sürecin duyurusunun daha etkin yapılması gerektiğine işaret etti...

KOBİ birleşmelerine vergi teşviki
Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ) bu yıl sonuna kadar yapacakları birleşmelerde uygulanacak indirimli kurumlar vergisi oranı yüzde 5 olarak belirlendi.
Konuya ilişkin ’’2009/15386 sayılı kararnamenin eki’’, Resmi Gazetenin sayısında yayımlanarak, yürürlüğe girdi


Reklamlar
DENİZBANK

 

 

Copyright 2009 - Design by PROCEEDSOFT www.proceedsoft.com